sklep stomatologiczny warszawa

Czy dropshipping nie sprawdzi się w branży stomatologicznej, co na to przepisy?

Dropshipping to dość często spotykana, ale nadal bardzo nowoczesna forma sprzedaży dóbr przez sklepy internetowe. Coraz częściej dotyka ona również branży stomatologicznej. Oznacza to, że narzędzia stomatologiczne można nie tylko kupić ze sklepu, ale też za pośrednictwem specjalistycznej hurtowni. Mało tego – to właśnie ta hurtownia będzie w tym modelu sprzedaży odpowiedzialna za wysyłkę towaru.

 

Czy dropshipping się sprawdza?

Trzeba przyznać, że sklep stomatologiczny decydujący się na taki model sprzedaży, może liczyć na szereg korzyści. Upłynnienie dostaw, mniejsze obciążenie personelu, a także zdolność do obsługi jeszcze większej liczby klientów to najważniejsze korzyści wynikające z dropshippingu. Niestety warto zauważyć, że model ten niesie ze sobą również pewne zagrożenia.

 

  1. Istnieje możliwość, że sklep akcesoria stomatologiczne będą pochodziły z „szemranego” źródła. Owszem, za ich dostawę nadal odpowiedzialna jest hurtownia dentystyczna, ale jest to zupełnie inny podmiot niż ten, u którego składało się zamówienie. W związku z tym odnalezienie prawdziwego dostawcy felernego sprzętu, może być dla odbiorcy poważnym utrudnieniem.
  2. Dropshipping może wpłynąć na wydłużenie czasu realizacji dostaw. Skorzystanie z pomocy pośrednika nie zawsze się sprawdza. Co gorsza, istnieje ryzyko, że dostawca nie będzie miał na stanie danego produktu. Często tak się zdarza, biorąc pod uwagę złożony system pośrednictwa mający miejsce w trakcie sprzedaży.
  3. Istnieje ryzyko, że w trakcie przekazywania zamówienia między pośrednikiem a realnym dostawcą może dojść do zwykłego, ludzkiego błędu. W praktyce oznacza to, że gabinet stomatologiczny otrzyma sprzęt, który – z jego perspektywy – będzie mu całkowicie niepotrzebny. Trzeba pamiętać, że im więcej pośredników przy zakupie, tym większe ryzyko wystąpienia pomyłki.

 

Reasumując, dropshipping ma swoje zalety i wady. O ile współpraca między pośrednikiem a dostawcą idzie sprawnie, o tyle jest to bardzo korzystny model handlowy. Trzeba jednak pamiętać, że ma on swoje wady, które – zwłaszcza w branży stomatologicznej – mogą mieć bardzo negatywny wpływ na prowadzenie działalności.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.